תפריט כתבה
מדליית כסף לאילי וורייט ויובל ברנון בגביע העולם בשייט בקיל
אילי וורייט (בני הרצליה) ויובל ברנון (הפועל תל אביב מועדון ימי), צמד שייטי סירת ה-49ER, זכו היום (רביעי) במדליית הכסף בגביע העולם בשייט בקיל, גרמניה. זו המדליה הבינלאומית הראשונה של הצוות הישראלי, שהוביל את התחרות ברוב שלבי המוקדמות. התחרות בקיל היא אחת מתחרויות סבב גביע העולם, כאשר השנה השתתפו בדגם זה 90 סירות, בתחרות צמודה ומותחת עד השיוט האחרון. וורייט וברנון נכנסו לשיוטי המדליות מהמקום הראשון במוקדמות, עם 8 נקודות לחובתם, יתרון קטן של שתי נקודות על הצוות השווייצרי, שהיה במקום השני וארבע נקודות על האמריקאים. בשיוטי המדליות נוסה פורמט חדש, בו מתחרים 10 הראשונים במוקדמות, בשני שיוטים גמר. בשיוט המדליות הראשון התנהל קרב טקטי צמוד בין הישראלים לשווייצרים. ממש בישורת האחרונה לקו הסיום נדחק הצוות הישראלי לאחור וירד למקום השישי בשיוט, מה שהוריד אותם למקום השלישי הכללי, עם 14 נקודות, בשוויון עם הצוות האמריקאי, כאשר השוויצרים עברו להובלה עם 13 נקודות. הפרש הנקודה הבודדת ניקז את כל המתח לשיוט האחרון, כאשר שלושת הצוותים שנאבקו על מדליה נאבקו בינהם בלבד, ללא חשיבות במיקום בשיוט הספציפי. הצוות השווייצרי תפס את המקום הרביעי, תוך שהוא מגן מפני הישראלים, שנאבקו לעקוף אותו. לבסוף הצליחו השוויצרים בקרב הטקטי, סיימו במקום הרביעי וזכו בזהב, הצוות הישראלי מיד אחריהם במקום החמישי בשיוט הבטיח את הכסף, והצוות האמריקאי נדחק למקום השביעי והסתפק בארד. זוהי מדליית הכסף הראשונה של וורייט וברנון בקטגוריית הבוגרים, וההישג הבולט ביותר בקריירה המשותפת שלהם עד כה.