אסון נוסף בכבישים: שני הרוגי תאונת הדרכים הקטלנית שהתרחשה שלשום (יום ג') בצהריים בכביש 75, סמוך למחלף שער העמקים מזרחית לחיפה, הם עינת בן דב (47), אם לשניים מקריית אתא, ואחיינה גבע שלו בן 10 מקריית ביאליק. "הנהג הזה בן עוולה, נסע במהירות וגמר להם את החיים על הכביש", אמרה בבכי יעל שלו, אמו של גבע ואחותה של עינת. "הבנתי שהוא נהג ברכב ספורט וטס בכביש. לא נתן להם שום סיכוי".
3 צפייה בגלריה
עינת בן דב מקריית אתא נהרגה בתאונה בכביש 75
עינת בן דב מקריית אתא נהרגה בתאונה בכביש 75
עינת בן דב. ניהלה מעון של נעמת והייתה מוערכת על ידי הילדים וההורים
3 צפייה בגלריה
גבע שלו בן 10 נהרג בתאונת דרכים בכביש 75
גבע שלו בן 10 נהרג בתאונת דרכים בכביש 75
גבע בן ה-10. "היה מושלם, כמו מלאך"
גבע הוא בן יחיד מבין שלוש אחיות, נגה (11), פלג (7) וגפן בת ה-3 וחצי. עינת בן דב, אם לשניים, ניהלה מעון של נעמת והייתה אהובה ומוערכת מאוד על ידי הילדים והורים כאחד.
"עינת היא אחותי הבכורה", סיפרה האחות יעל. "אנחנו בקשר מאוד קרוב. בשבת בבוקר, היא לקחה את שני הילדים שלה וגבע שלי לטיול בספארי. גבע התרגש מאוד, שמח, וצילם את בעלי החיים בטלפון שלו כי הוא אמר לסבא שלו, 'אני אצלם תמונות ואנחנו נלמד על החיות כשאני אחזור'. הוא מאוד אהב לחקור דברים".
התאונה המזעזעת התרחשה בעת שבני המשפחה חזרו הביתה אל הקריות. הם עצרו לאכול ביקנעם. שם, במהלך הארוחה, שלח גבע לאמו הודעה כתובה, שבה ציין כי נפלה לו שן ויורד לו דם. האם יעל, לא ראתה את ההודעה הזאת בשלב זה.
"שמענו על התאונה מעמית האחיינית שלי שהתקשרה לבעלי ואמרה, 'תבואו מהר, הייתה תאונה קשה, גבע ואימא מחוסרי הכרה'. ניסיתי להבין ממנה מה קורה. טסתי לרמב"ם, את אבא שלי שלחתי למקום התאונה, ובעלי נשאר עם שלוש הבנות שלנו בבית", שחזרה יעל בבכי.
"כאשר חיכיתי במיון רמב"ם ראיתי את ההודעה שגבע שלח אלי. לא שמתי לב לזמנים ומתי שלח את ההודעה, וחשבתי שזו הודעה ששלח אלי ממקום התאונה. אמרתי 'אלוהים, הלוואי וזה רק זה, קצת דם מהשן'. אבל ראיתי שהוא לא הגיע למיון ילדים. עמית אחייניתי הגיעה עם המון דם על המכנס. היא אמרה לי, 'זה הדם של אימא, ניסיתי להעיר אותה והיא לא ענתה'. מאוחר יותר הגיע גם רוי, כשהוא סובל משברים בגב וקרעים בטחול והוכנס מיד לחדר הלם".

3 צפייה בגלריה
זירת התאונה בכביש 75
זירת התאונה בכביש 75
"תאונת דרכים קשה מאוד". הזירה בכביש 75
( צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
שלו סיפרה כי בעלה התקשר אליה, ואמר לי כי הוא חושב שהגרוע מכל קרה. כשהגיעה לבית החולים, התאפשר לה להיפרד מבנה ומאחותה. "גבע היה מושלם. כמו מלאך. הוא כנראה מת במקום. לגבע יש עיניים כחולות מדהימות כמו הים. פקחתי את עיניו כדי לראות שהן לא נפגעו", היא סיפרה בכאב. "ניגשתי אל אחותי. חיבקתי ונישקתי אותה. הבטחתי לה שאנחנו נטפל בילדים והם לא יישארו יום אחד לבד".
השניים נקברו אתמול זה לצד זה בהלוויה משותפת. "גבע היה ילד חכם, אהב אנשים וכולם אהבו אותו. הוא אהב מוזיקה מאוד מגוונת. אחד השירים שהוא אהב היה שירו של פרנק סינטרה I Did It My Way . השיר הזה ליווה אותו היום בדרכו האחרונה אל הקבר", אמרה יעל. "הוא אהב כל כך את השיר הזה והמילים שלו מקבלות היום משמעות כל כך מצמררת. השיר נפתח במילים: "הינה, הסוף קרוב, הזמן חולף לו עם הרוח. רעי, לכם אומר, בלי בושה - הכול פתוח. חיי היו יפים, מדבריות רבות עברתי. אבל, בדרכי שלי, תמיד הלכתי".
מחקירת המשטרה עלה כי נהג מכונית פרטית, תושב המועצה כעביה-טבאש-חג'אג'רה, פגע במכונית שבה נהגה בן דב. יחד עמה היו ברכב בנה רוי בן ה-18, בתה עמית בת ה-17 והאחיין גבע. בנה ובתה של הנהגת נפצעו בתאונה, וטופלו על ידי צוותי מד"א שפינו אותם לקבלת טיפול רפואי במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה.
הדיווח על התאונה התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל בשבת בשעה 14:45. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזנקו למקום טיפלו בפצועים, ונאלצו כאמור לקבוע את מותם של שניים מהם.
"מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד. כשהגענו כלי הרכב היו במרחק זה מזה", סיפר חובש מד"א מאיר מנחם. "חילקנו את הצוותים ובאחד מכלי הרכב ראינו אישה וילד לכודים כשהם מחוסרי הכרה, ללא דופק וללא נשימה. תוך כדי פעולות החילוץ ביצענו בדיקות רפואיות אבל הפציעה שלהם הייתה קריטית, ונאלצנו לקבוע את מותם במקום".
בנוסף, אמר מנחם, "צעיר כבן 18 התהלך במקום התאונה כשהוא בהכרה מלאה וסובל מחבלות קלות בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים תוך המשך טיפול רפואי כשמצבו בינוני. מהמקום פונו עוד שלושה נפגעים במצב קל".
חוקרי תאונות הדרכים מצאו במכוניתו של הנהג פריטים שעוררו חשד כי עשה שימוש בחומר שגרם לו שלא להיות במלוא חושיו. מהנהג ומהנוסע שישב לידו, נלקחו דגימות דם. הם נעצרו להמשך החקירה של שוטרי התנועה של מחוז חוף, ואתמול הוארך מעצרו של הנהג עד ליום ראשון.
מתחילת השנה נהרגו 131 בני אדם בתאונות דרכים. לפנות בוקר, סמוך לשעה 05:20, נהרג רוכב אופנוע בן 24 בתאונה באיילון צפון, ליד מחלף יוספטל, בין שני אופנועים ומכונית. גבר בן 63 פונה מהמקום במצב בינוני.