סמוטריץ: אסור שהרמטכ”ל יהיה זה שממנה מחליפים

השר תוקף את המשך מינוי הפיקוד הבכיר: "צריך פיקוד חדש מבין המפקדים שהוכיחו את עצמם תחת אש כדי להקים צבא גדול, התקפי וקטלני"
חרדים 10
ט"ז ניסן התשפ"ד / 24.04.2024 10:29

יו”ר הציונות הדתית סמוטריץ׳ הגיב היום (רביעי) בחריפות על המשך מינוי הפיקוד הבכיר בצה”ל.

“טוב שחליווה התפטר ולקח אחריות, זו הזדמנות לשינוי אמיתי ותיקון בבניית הפיקוד הבכיר בצה”ל ולכן אסור שהרמטכ”ל ואלו שכשלו יהיו אלה שממנים את המחליפים שיהיו בדמותם ובצלמם”, כתב סמוטריץ’.

הוא הוסיף: “צריך פיקוד חדש מבין המפקדים שהוכיחו את עצמם תחת אש כדי להקים צבא גדול, התקפי וקטלני”.

מוקדם יותר היום דווח באתר וואלה כי שורת קצינים בכירים מותחים ביקורת חריפה על הרמטכ”ל הרצי הלוי, בשל אישור שורה של תפקידים ותקנים באגפים בקריה במהלך המלחמה.

על פי הדיווח, באחרונה מונו ראש מחלקת לגיטימציה באגף אסטרטגיה, ראש מחלקה נוסף באכ”א שיטפל בנפגעים ותא”ל במפקדת הפרקליטות הצבאית שיטפל בזירה הבינלאומית – למרות שיש כבר קצין שעוסק בנושא.

גורם צבאי טען: “המסר הכללי היה שבכל מקום שיש בו מידה של דחיפות וקריטיות, יש לעבות את כוח האדם למשימה. מדובר במלחמה מורכבת, רב-זירתית, עם תוצאות קשות – אבל יש אלופים במטכ”ל שלקחו את זה כמה צעדים קדימה. הפיקודים המרחביים צפון, דרום ומרכז נמצאים בשחיקה מתמשכת, וכך גם האוגדות המרחביות והמתמרנות. במטכ”ל מוסיפים תקנים ללא בקרה אמיתית, במקום לתמוך את השטח”.

מדובר צה”ל נמסר: “צה”ל מתמודד עם אתגרים רבים ונדרש למענים ארגוניים בשדה ובמטה מאז פרוץ המלחמה. בחודשים האחרונים נערכו שינויים ארגוניים רבים במטרה לחזק תפקודים קיימים ולגבש מענה לתפקודים חדשים שעלו כצורך מובהק במהלך הלחימה.

“המדיניות בצה”ל היא לחזק את דרגי השדה וגורמי הביצוע בכלל המערכים. יש לציין שכל מענה ארגוני נבחן בקפידה ומאושר על ידי הפיקוד הבכיר ביותר בצה”ל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות