בשל מעורבתו בפיגועים: ארגנטינה מבקשת לעצור את שר הפנים של איראן

הממשלה בארגנטינה העבירה לאינטרפול בקשה לעצור את אחמד ואחידי, שהיה מפקד כוח קודס בעת שהארגון הוציא לפועל את הפיגועים נגד מטרות יהודיות וישראליות ב-1992 ו-1994 • מוקדם יותר החודש קבע בית המשפט במדינה כי ממשלת איראן וארגון חיזבאללה עומדים מאחורי הפיגועים הרצחניים בהם נהרגו 114 בני אדם

הפיגוע בשגרירות ישראל בארגנטינה בשנת 1994. צילום: אי.פי.איי

לאחר שבית המשפט במדינה קבע את אחריות איראן וחיזבאללה: ממשלת ארגנטינה הגישה הבוקר (רביעי) לאינטרפול בקשה רשמית למעצר אחמד ואחידי, שר הפנים של איראן, ומי שהיה מפקד כוח קודס בעת שהארגון הוציא לפועל את הפיגועים נגד מטרות יהודיות וישראליות בבואנס איירס בהם נהרגו 114 בני אדם.

ואחידי, נמצא בימים אלה בביקור בפקיסטן וצפוי להגיע במהשך לסרי לנקה. בקשות המעצר הועברו למדינות אלה, אך לא ידוע כיצד יבחרו לפעול.

 
אחמד ואחידי (ארכיון), צילום: אי.אף.פי

מוקדם יותר החודש קבע בית המשפט הפדרלי הפלילי במדינה כי ממשלת איראן וארגון חיזבאללה עומדים מאחורי הפיגוע בשגירירות ישראל במדינה בשנת 1992 בו נהרגו 29 בני אדם, ומאחורי הפיגוע במרכז הקהילה היהודית בבירה בואנס איירס בו נהרגו 85 בני אדם בשנת 1994.

"ארגנטינה מבקשת את מעצרם של אלו האחראים לפיגועים ונותרו חסינים, אחד מהם הוא אחמד ואחידי, אשר השופטים קבעו כי אחראי למתקפה במבנה ההקהילה היהודית בבואנס איירס", נכתב בבקשה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר