סגור
סייברטראק טנדר חשמלי בחנות טסלה בסן חוזה ב קליפורניה
סייברטראק, הטנדר חשמלי של טסלה. בעיות בדוושת המהירות (צילום: בלומברג)

ריקול נוסף לטסלה: דוושת המהירות בסייברטראק עלולה להיתקע

ימים ספורים לאחר ההודעה על פיטורי 10% מהעובדים, מודיעה יצרנית הרכב על ריקול לכ-3,700 טנדרים חשמליים. הסיבה: חשש שדוושת המהירות שלהם עלולה להיתקע ולגרום לאובדן שליטה

ריקול נוסף לטסלה. החברה הודיעה על ריקול לאלפי טנדרים חשמליים מסוג סייברטראק בשל חשש שדוושת המהירות שלהם עלולה להיתקע ולגרום לאובדן שליטה. ה-BBC דיווח מפיו של עובד החברה שלא הזדהה, שטען שקיים חשש לבעיה דומה גם בדגמים קודמים של החברה. רק השבוע דווח כי טסלה מעכבת מסירות של סייברטראק מבלי לציין לכך סיבה.
הריקול הנוכחי כולל 3,787 רכבי סייברטראק שמחירם כ-61 אלף דולר, ויוצרו בין נובמבר 2023 לאפריל 2024. "דוושת תאוצה תקועה עלולה לגרום לרכב להאיץ ללא שליטה, ולהגדיל את הסיכוי לתאונה", כתב משרד המשפטים האמריקאי בנוגע לריקול. הבעיה נובעת מכך שכאשר הדוושה נלחצת בעוצמה, הרפידה שעל גביה עלולה להתנתק ולהילכד בחלק פנימי של הרכב. טסלה תתקן את התקלה ללא עלות, על פי מסמכים שהגישה בארה"ב, בהם מצוין גם שבמקרה של תקלה, לחיצה על דוושת הבלם אמורה להביא את הטנדר לכדי עצירה.
החברה אמרה ש"שינוי לא מאושר" בתהליך ייצור הדוושה הביא לשימוש ב"חומר סיכה" בעת הרכבתה, כלומר שהרפידה לא חוברה כראוי לדוושה. החברה קיבלה שתי תלונות בנושא מנהגים, ב-31 במרץ וב-4 באפריל. החברה כתבה ב-15 באפריל ש"אינה יודעת על תאונה, פציעה או מוות כלשהן הקשורים לבעיה".
פרויקט הסייברטראק התמודד עם תקלות מרובות עד היום, כולל מקרה שבו מנכ"ל החברה, אלון מאסק, שבר את חלון הרכב בהדגמה שנערכה ב-2019. הריקול הנוכחי מגיע בתקופה קשה עבור החברה, שעומדת בפני תחרות גוברת מצד יריבותיה, וביקוש יורד לכלי רכב חשמליים. מכירות החברה ירדו בחדות בשלושת החודשים הראשונים של 2024, ומחיר המניה שלה ירד בהתאם. רק השבוע הודיעה טסלה על פיטורי 10% מכוח העבודה שלה. עם זאת, היא עדיין עומדת להעניק למאסק את חבילת השכר הגדולה בהיסטוריה האמריקאית, בשווי של 56 מיליארד דולר.
הריקול הנוכחי נוסף לשירות ריקולים מהחודשים האחרונים, כשהבולט בהם הוא ריקול ליותר מ-2 מיליון כלי רכב בכל הדגמים שלה שעליו דיווחה החברה בדצמבר האחרון, כדי לתקן פגם במערכת שאמורה לוודא שהנהגים לא מסתמכים באופן בלעדי רק על תוכנת הנהיגה האוטונומית. הריקול חל כמעט על כל כלי הרכב שמכרה טסלה בארה"ב בין 5 באוקטובר, 2012 ו-7 בדצמבר, 2023.