נתניהו: "אסור להטיל סנקציות על צה"ל!"; בית הנבחרים אישר חבילת סיוע ביטחוני לישראל בסכום של 17 מיליארד דולר

דיווח: הנייה ובכירי חמאס נועדו בטורקיה עם הנשיא ארדואן ודנו באפשרות להעביר את מטה הארגון מקטאר לטורקיה • צה"ל מאשר: בפעם השלישית היום; כוחות צה"ל זיהו ותקפו מחבלים ששהו בתשתית צבאית של חיזבאללה בדרום לבנון • הרוג ו-8 פצועים בתקיפה על בסיס של מיליציות פרו-איראניות ליד בגדד - בישראל ובארה"ב מכחישים מעורבות בתקיפה

כוחות צה"ל מזהים ומחסלים מחבלי חיזבאללה בדרום הלבנון // דובר צה"ל

היום ה-197 למלחמה: אזעקות במספר יישובים בגליל המערבי. כלי טיס של צה"ל תקפו מחבל ששהה בתשתית צבאית של ארגון הטרור חיזבאללה. שר החוץ המצרי: "איראן וישראל צריכות לרסן עצמן בעקבות המתיחות במזרח התיכון. מקור פלשתיני: "חמאס עוד מתעקש על דרישותיו להפסקת אש - חזרה לצפון הרצועה, יציאת צה''ל מעזה ושיקום הרצועה".

 

עדכונים שוטפים

00:10: דיווח סורי: כטב"מ של המיליציות הפרו איראניות תקף מטרות בבסיס אמריקני באזור דיר א-זור שבמזרח סוריה.

23:59: ארגון פת"ח הודיע: ביום ראשון תתקיים שביתה כוללת במחאה על ההרוגים בטולכרם ובעזה (שחר קליימן)

23:38: השר גנץ: ״גדוד נצח יהודה הוא חלק בלתי נפרד מצה״ל. הוא כפוף לחוק הצבאי, והוא פועל בהתאם למשפט הבינלאומי. למדינת ישראל מערכת משפט חזקה ועצמאית, שיודעת לבדוק ולבחון כל הפרת חוק או חריגה מפקודות צה״ל, וכך גם נעשה. יש לי הערכה רבה לידידינו האמריקאים, אבל הטלת סנקציות על היחידה היא תקדים מסוכן, וגם מעבירה מסר שגוי לאויבינו המשותפים בזמן מלחמה. אפעל כדי שההחלטה הזו לא תעבור".

23:00: רה"מ נתניהו: אסור להטיל סנקציות על צבא ההגנה לישראל!  אני פועל בשבועות האחרונים נגד הטלת סנקציות על אזרחים ישראלים, כולל בשיחות שלי עם בכירי הממשל האמריקני. בשעה שחיילינו נלחמים במפלצות הטרור, הכוונה להטיל סנקציה על יחידה בצה״ל זה שיא האבסורד ושפל ערכי. הממשלה בראשותי תפעל בכל האמצעים.

22:00: על פי דיווחים, ארה"ב צפויה להודיע על סנקציות נגד יחידת "נצח יהודה". 

21:37: בית הנבחרים אישר חבילת סיוע ביטחוני לישראל בסכום של 17 מיליארד דולר. 9.2 מיליארד דולר נוספים יועברו כסיוע הומניטרי לעזה. החבילות בדרכן לאישור הסנאט, שצפוי כבר בימים הקרובים

ביידן: נישאר עירניים לכל האיומים", צילום: אי.פי

20:50: צבע אדום בכיסופים ועוטף עזה 

20:46: רובי חן, אביו של איתי חן ז״ל שגופתו נמצאת בשבי החמאס: ״אנחנו רוצים סדרי עדיפויות אחרים, אנחנו רוצים את החטופים בראש סדר העדיפויות!״. רובי פנה לרה׳׳מ: ״למשפחה שלך יש קבר בשביל יוני, גיבור ישראל, גם אנו רוצים קבר!״.

רובי חן, שבנו איתי חן בן מוחזק בשבי חמאס, צילום: יהושע יוסף

20:41: משפחות חטופים דורשות פגישה דחופה עם חברי קבינט המלחמה: ״אנו דורשים לשמוע מכם באופן ישיר וללא מתווכים מהו סדר העדיפויות של ממשלת ישראל-חצי שנה לאחר תחילת המלחמה".

משפחות חטופים דורשות פגישה עם קבינט המלחמה, צילום: מטה משפחות החטופים

20:41: אחיו של החטוף מתן אנגרסט:  "אל תתייאש, תזכור שהמשפחה וכל החברים נמשכים להילחם עבורך וכולם יודעים שאתה חייב לחזור. תשאר חזק, נעבוד חזק עד שתהיה בבית ונחזור לעשות חגים יחד ולנתח את המשחקים של מכבי חיפה". "אני פונה לקבינט",  אומר אחיו של מתן: "די, קברנו יותר מידי אחים ואחיות, זה אפשרי להחזיר את אחי ואת כולם. אתם אחראים לזה שנלקח מהמשפחה שלי והחובה עליכם. אל תפקירו את אחים שלנו ותסלכלו על הכיסא שלכם. תעשו באמת הכל שהם יחזרו הביתה".

העצרת לשחרור החטופים בתל אביב, צילום: גדעון מרקוביץ

19:59: בשעה זו: עצרת בכיכר החטופים בסימן "בכל דור ודור חייב כל אדם לראות עצמו כאילו הוא נמצא בעזה"

"בכל דור ודור" עצרת למען החטופים, צילום: גדעון מרקוביץ

19:03: דיווח ראשוני. טיל נ"ט ששוגר מלבנון פגע בבית במטולה. לא ידוע על נפגעים (עידן אבני)

19:02: בפעם השלישית היום; כוחות צה"ל זיהו ותקפו מחבלים ששהו בתשתית צבאית של חיזבאללה בדרום לבנון. מוקדם יותר דווח בלבנון כי שלושה מחבלי חיזבאללה נהרגו בתקיפה ישראלית.  (לילך שובל)

18:27: האזעקות בשלומי ומצובה: שיגור אחד שנפל בשטח פתוח (עידן אבני)

18:14: חיזבאללה מודיע על הרוג נוסף משורותיו, עלי רדה חרב (שחר קליימן)

עלי רדה חרב חוסל בלבנון, צילום: .

18:05:דובר צה"ל בערבית: "ב-5 באפריל כוחות של צבא לבנון ניטרלו מטען חבלה באזור הכפר רמיש, תמונות וסרטונים מהזירה הופצו ברשת.ניתוח של הפרסומים ע"י גורמי המקצוע בצה"ל מוכיח בסבירות גבוהה מאוד שהמטען הונח ע"י חיזבאללה". (לילך שובל)

17:50: ירי רקטות וטילים לעבר שלומי ומצובה בגליל המערבי 

17:49: שיפור קל חל במצבה של הילדה בת השבע שפונתה בסוף השבוע שעבר מהפזורה לאחר מתקפת הטילים מאיראן, כך מדווח ביה"ח סורוקה.
היא נושמת כעת בכוחות עצמה. מצבה מוסיף להיות קשה כתוצאה מפגיעת הראש הקשה, והיא מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בביה״ח סבן לילדים בסורוקה.

17:28: שר החוץ ישראל כ"ץ על פגישת ארדואן והנייה: ברית האחים המוסלמים: אונס, רצח, חילול גופות ושריפת תינוקות. ארדואן, תתבייש!"

17:22: מקורות טורקיים מסרו ל"א-שרק" הסעודי כי דיונים מתנהלים בין חמאס לטורקיה על מעבר מטה ארגון הטרור מקטאר לטורקיה (שחר קליימן)

16:34: רשת אל-חדת' מדווחת כי בתקיפה הישראלית על הכפר אל-ג'בין בדרום לבנון נהרגו שלושה מחבלים של חיזבאללה (שחר קליימן)

16:24: דיווחים בטורקיה: הנשיא הטורקי ארדואן נפגש עם מנהיג חמאס הנייה. מלבד הנייה, השתתפו בפגישה עם ארדואן גם הבכירים בארגון הטרור חאלד משעל, חליל אל-חיה (סגנו של סינוואר) וזהאר ג'בראין (ראש חמאס בגדה (שחר קליימן)

בכירי חמאס נועדו עם בכירי טורקיה והנשיא ארדואן באיסטנבול, צילום: AFP

16:17: רשת סקיי ניוז בערבית מדווחת על שלושה הרוגים ושני פצועים בתקיפה של צה"ל בכפר אל-ג'בין בדרום לבנון 

15:46: דיווח ברויטרס: אבו מאזן אומר כי הרשות הפלשתינית שוקלת מחדש את יחסיה הדיפלומטיים עם ווושינגטון בעקבות הווטו שהטילה ארה"ב על ההצעה לקבל אותה כחברה שווה באו"ם.

15:10: דובר צה"ל: במהלך היום כוחות צה"ל זיהו מחבל נכנס למבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב, כלי טיס של חיל האוויר תקפו את המבנה ואת המחבל ששהה בו. במקביל, כלי טיס תקפו מחבל ששהה בתשתית צבאית של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב כפר כילא שבדרום לבנון. (לילך שובל)

תיעוד: צה"ל תקף מטרות טרור של חיזבאללה בהן שהו מחבלים בדרום לבנון // דובר צה"ל

14:26: דובר צה"ל: לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פועלים למעלה מ-40 שעות במבצע לסיכול טרור במרחב נור א-שמס במנשה. כוחות הביטחון חיסלו עשרה מחבלים, עצרו שמונה מבוקשים, חשפו מטענים, איתרו והחרימו אמצעי לחימה רבים. (לילך שובל)

פעילות סיירת חרוב לסיכול טרור בנור א-שמס // דובר צה"ל

14:20: בהמשך לאזעקה באבן מנחם: שישה שיגורים זוהו למרחב. (עידן אבני)

14:14: ברויטרס מדווחים כי שר החוץ המצרי, סאמח שוקרי, קרא ביום שבת הן לאיראן והן בישראל לנהוג באיפוק על רקע המתיחות הגבוהה במזרח התיכון.

14:00: אזעקה באבן מנחם שבגליל המערבי.

13:22: דיווח ערבי: לפי גורם ביטחוני עיראקי, מערך ההגנה האווירי במדינה, לא הבחין במטוס או בכטב"מ במרחב האווירי לפני הפיצוץ בבסיס של המיליציות האיראניות. הוקמה ועדת חקירה שתבדוק את הנסיבות. (שחר קליימן)

13:00: מקור פלשתיני בכיר אמר לרשת אל-מיאדין כי חמאס עוד מתעקש על דרישותיו להפסקת אש - חזרה לצפון הרצועה, יציאת צה''ל מעזה ושיקום הרצועה. עם זאת, המקור אמר: "חמאס עשוי לשקול חלופות אחרות שכן ההליך כרגע לא מוביל להסכם". (שחר קליימן)

13:00: בפעם הרביעית מהבוקר - אזעקת חשש לדירת כלי טייס באצבע הגליל. (עידן אבני)

12:42: בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ: זוהתה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל, האירוע הסתיים ואין חשש לאירוע בטחוני. (עידן אבני)

12:30: התרעות על חדירת כלי טייס בגליל העליון. (עידן אבני)

 12:26: בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ: זוהתה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל, האירוע הסתיים ואין חשש לאירוע בטחוני. (עידן אבני)

11:52: אזעקת חדירת כלי טייס נוספת באצבע הגליל. (עידן אבני)

11:42: ב"ניו יורק טיימס" מדווחים מפי גורם מערבי ושני גורמים איראנים: מטוסי קרב גם השתתפו בתקיפה הישראלית באיראן ושיגרו טילים. על פי הדיווח, נראה שהתקיפה כללה כוח אש נרחב יותר ממה שדווח בהתחלה. לכתבה המלאה (שחר קליימן)

11:13: ירי נ"ט על מרחב מטולה. (עידן אבני)

11:04: מקור ביטחוני יודע דבר באיראן אמר בשיחה עם העיתון הלבנוני המקורב לחיזבאללה "אל־אחבאר" כי "הפעולות של ישראל באספהאן היו מוגבלות. הם הראו כי היא נמנעת מהסלמת המתיחות בזמן הזה מכיוון שהיא מודאגת מההשלכות של תגובה איראנית עוצמתית.

ערוץ איראן אינטרנשיונל פרסם תיעוד מאספהאן של התקיפה

המקור הביטחוני טען כי לכאורה כי "התקיפה הישראלית על הבסיס הצבאי באספהאן היתה קטנה יותר מהתקיפה האיראנית שכלל 300 כטב"מים וטילים. לכן ידה של איראן על העליונה במאזן הכוחות. על כן טהרן לא שואפת להגדיל את המתיחות בזמן הזה ואחרי ההתפתחויות האלה". הוא העריך כי הסבב החדש של מתיחות ישירה בין איראן לישראל יירגע - אבל העימות בין הצדדים יימשך בצורה של קרבות חשאיים". (שחר קליימן)

10:52: פיקוד העורף על החשש לחדירת כלי טיס עוין בקריית שמונה והסביבה - "האירוע הסתיים". לא נמסר אם כלי טיס כלשהו יורט.

10:40: אזעקות באצבע הגליל: התרעה על חשש לחדירת כלי טיס עוין הופעלה במשגב עם, בקריית שמונה, בבית הלל, בכפר יובל, במרגליות, במנרה, במעיין ברוך, בכפר גלעדי, במטולה ובתל חי.

10:15: דיווח בערוץ הלבנוני "אל-מנאר", השייך לחיזבאללה: תקיפה אווירית בדרום לבנון, בעיירה עייתא א-שעב. (שחר קליימן)

10:01: בהמשך לאזעקה בגליל העליון: דיווח על שתי נפילות בשטח פתוח,  לא נגרם נזק לרכוש ואין נפגעים.

09:50: אזעקה נשמעה בסאסא שבגליל העליון.

09:30: חטיבת האש 215 וכלי טיס של חיל האוויר תקפו מטרות ברצועה, ביניהן בור שיגור במרחב בית חאנון אמש, זמן קצר לאחר שזוהה שיגור שחצה ממרחב בית חאנון לעבר העיר שדרות ויורט. (לילך שובל)

תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועה // דובר צה"ל

08:51: רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה מדווחת: הבסיס שהותקף הלילה בעיראק הוא "בסיס כאלסו" הכולל כוחות של הצבא, המשטרה וגורמי "אל-חשד א-שעבי", ארגון עיראקי המאגד מיליציות שיעיות הנתמכות על ידי איראן. עוד נמסר כי מטה הרמטכ"ל של הארגון הותקף. מזכ"ל מיליציית סיד א-שהדאא בעיראק איים: "תהיה תגובה מול מי שעומד מאחורי התקיפה. לא משנה מי זה יהיה". 

08:00: בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה על כניסת כלי טיס עוין לשמי ישראל בגליל העליון, פיקוד העורף מעדכן כי האירוע הסתיים.

07:47: בעקבות חשש לחדירת כלי טיס עוין: אזעקות הופעלו במספר יישובים בגליל העליון. (עידן אבני)

07:41: בעיראק מפרסמים תיעודים מההרס שנגרם לאתרים של המיליציות הפרו איראניות, באזור בבל בעיראק. אחת התקיפות כוונה לעבר מחסן תחמושת בבסיס צבאי השייך לכוחות הגיוס העממיים - העיראקים מדווחים על 14 פצועים.

תיעוד ההרס בבסיס שהותקף הלילה בבגדאד // רשתות ערביות

07:28: דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל": הלשכה המדינית של חמאס החלה בימים האחרונים לבדוק את האפשרות לעזוב את מקום מושבה בקטאר ולעבור למדינה אחרת. ההערכה כי כל צעד כזה יקשה הרבה יותר על המשך המשא ומתן לשחרור החטופים. לכתבה המלאה

06:14: דיווח ברויטרס: על רקע התקיפה שיוחסה לישראל באיראן, שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדוללהיאן, אמר בראיון לרשת NBC האמריקנית כי הרפובליקה האיסלאמית תגיב באופן מיידי "וברמה המקסימלית" במקרה ש"ישראל תחליט לצאת לעוד הרפתקה ותפעל נגד האינטרסים של איראן".

שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר עבדוללהיאן, צילום: אי.פי.איי

05:49: דיווחים פלשתיניים: בשעות האחרונות צה"ל ביצע מספר תקיפות מהאוויר נגד יעדי טרור ברפיח.

05:14: עימותים אלימים בין כוחות הביטחון למחבלים בבית פוריק, מזרחית לשכם.

05:09: דיווח ב-CNN: בכיר ישראלי אומר כי ישראל הכחישה את מעורבותה בהפצצת המחסן הצבאי בעיראק. התקיפה אירעה בבסיס שבדרום הבירה ועל פי הודעת כוחות הצבא המקומיים הובילה לפציעתם של כמה בני אדם.

עימותים אלימים בין כוחות הביטחון למחבלים בבית פוריק, מזרחית לשכם // רשתות ערביות

04:59: סוכנות הידיעות AFP מדווחת מפי מקורות בעיראק כי אדם נהרג במתקפה על המחסן הצבאי הלילה, סמוך לבגדאד.

04:38: דיווחים פלשתיניים: הפגזה ארטילרית בצפון מחנה נוסייראת במרכז רצועת עזה. במקביל, דיווחים כי חיל האוויר פתח בפשיטה לעבר מזרח העיר רפיח ופשיטה נוספת לעבר דיר אל-בלח.

04:30: על רקע הדיווחים על תקיפה בבסיס של המיליציות הפרו-איראניות בעיראק, מפיקוד המרכז של צבא ארה"ב נמסר כי "אנו מודעים לדיווחים הטוענים כי ארה"ב ביצעה תקיפות אוויריות בעיראק, אך הם לא נכונים. ארה"ב לא ביצעה תקיפות כאלה היום".

04:03: ההתנגדות האסלאמית בעיראק פרסמה הודעה לפיה הם תקפו באמצעות מזל"ט "יעדים חיוניים" בעיר אילת בתגובה לתקיפה מוקדם יותר ליד בגדד. עוד נכתב בהודעה כי הפעולה מבוצעת במטרה "לתמוך בפלשתינים חסרי ההגנה בעזה וכתגובה להפרת הריבונות העיראקית".

03:42: דיווחים פלשתיניים על תקיפה מערבית לחאן יונס באיזור אל קרארה. מסתמן כי התקיפה בוצעה לעבר כיכר מגורים בו שהו עקורים באזור אל-מוואסי.

דיווחים פלשתינייים: תקיפה אווירית בשכונה תל א-סולטאן ברפיח, צילום: אי.פי.אי

02:31: דיווחים פלשתיניים: כוחות הביטחון פועלים כעת בעיירה בית פוריק ממזרח לשכם. עימותים נרשמים בשעה זו בין הלוחמים למחבלים חמושים.

כוחות הביטחון פועלים בעיירה בית פוריק ממזרח לשכם // רשתות ערביות

02:19: גורם אמריקני רשמי לרשת PBS: ארה"ב לא תקפה בעיראק. בכיר ביטחוני עיראקי ל-PBS: ככל הנראה תקיפה ישראלית, אך זה טרם אושר בוודאות.

תיעוד מאזור התקיפה בעיראק // רשתות ערביות

01:45: בעזה מדווחים על תשעה הרוגים כתוצאה מתקיפה של חיל האוויר לעבר בית בעיר רפיח שנמצא בדרום רצועת עזה.

01:03: רשת אל-חדת' מדווחת מפי מקורות על תקיפה נגד מטות של המיליציות הפרו-איראניות בעיראק, בצפון מחוז באבל. עוד דווח כי בין היתר הותקף בסיס בשם כאלסו ששייך למיליציות. מוקדם טענו במיליציות כי הם שיגרו כטב"מ לעבר ישראל. לידיעה המלאה (שחר קליימן)

דיווח ערבי תקיפה נגד המיליציות הפרו-איראניות בעיראק // רשתות ערביות

00:46: דיווח אמריקני: שר ההגנה לויד אוסטין שוחח עם שר הביטחון יואב גלנט ביום שישי. השניים דנו במאמצים לשמור על יציבות אזורית, בהתפתחויות האחרונות בעזה ובאמצעים להאצת הסיוע ההומניטרי לאזרחים בעזה. 

00:45:  בעזה מדווחים כי מספר המחוסלים ברפיח עלה לשמונה לפחות, צוותי ההצלה מבצעים סריקות מחשש ללכודים נוספים תחת ההריסות. על פי הדיווחים, הרוב ילדים. (שחר קליימן)

בעזה מדווחים כי מספר המחוסלים ברפיח עלה לשמונה, צילום: אי.פי.אי

00:12: דיווחים פלשתיניים על כניסת כוחות גדולים למחנה הפליטים נור א-שמס.

תגבורת כוחות צה"ל במחנה נור א-שמס, הלילה

00:03: הפלשתינים מדווחים: חיל האוויר תקף לפני שעה קלה בשכונת אל-שאוט ברפיח, סמוך לגבול מצרים.

23:32: במיליציות הפרו-איראניות בעיראק טוענים כי שיגרו כטב"מ לעבר בסיס בנגב. (שחר קליימן)

23:30: דיווחים פלשתינייים: תקיפה אווירית בשכונה תל א-סולטאן ברפיח. (שחר קליימן)

דיווחים פלשתינייים: תקיפה אווירית בשכונה תל א-סולטאן ברפיח, צילום: אי.פי.אי

בהכנת הידיעה השתתפו: לילך שובל, עידן אבני, שחר קליימן, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, יואב לימור, חנן גרינווד, נטעאל בנדל, רן רזניק, איליה יגורוב, אבי כהן, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, אפרת פורשר, יהודה שלזינגר, ירון דורון, נטע בר, אסף גולן, רונית זילברשטיין, סוניה גורודיסקי, שמעון יעיש, היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר, אייל לוי, טל אריאל יקיר, דוד ברון, מרב סבר, דור מלול ומתי טוכפלד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר